Vanuit een passie voor goed en steeds beter onderwijs werk ik na een periode in het bedrijfsleven nu al een tijd in het onderwijs. Eerst heb ik een tijd praktijkervaring opgedaan als docent natuurkunde / Onderzoeken & Ontwerpen, sectieleider, en als deelnemer aan projecten, onder andere Curriculum.nu. Vervolgens heb ik als coördinator van het bètasteunpunt in Amsterdam samen met een team gedetacheerde vakdocenten professionaliseringsactiviteiten voor niet alleen bètavakken maar ook Nederlands en economie geregeld. Als nevenactiviteit heb ik twee keer aan de visitatie van universitaire lerarenopleidingen meegedaan.
Als zelfstandig adviseur doe ik projecten met de vakvereniging NVON, scholen en andere organisaties. Ik heb inmiddels brede kennis en ervaring van de praktijk in de klas, in curriculumontwikkeling, met open leermateriaal en op het gebied van docentprofessionalisering. Vanuit mijn tijd in het bedrijfsleven heb ik ervaring als project-/programmamanager, met high tech ontwerpen van robotica en cultuurverandering.
Ik ben sterk in het analyseren en structureren van complexe problematiek, bij elkaar brengen van partijen, communicatie, faciliteren van samenwerking en de ontwikkeling van praktische en effectieve aanpakken. Ik ben in staat om een team met weinig inspanning veel resultaat te laten behalen. In korte tijd zet ik een plan van aanpak op en help met het in gang zetten van veranderingen in de praktijk. Begin klein, laat zien dat het werkt en dan heeft iedereen zin om ermee verder te gaan.
In projecten ondersteun ik ook de communicatie binnen het project en naar de doelgroep via websites, flyers en andere publicaties.
De afgelopen tijd heb ik mij vooral gericht op:
- Open leermateriaal
- Basisvaardigheden bij het bètavakgebied
- Modeldidactiek / Modeling Instruction
- Professionalisering van docenten
Het lesgeven zelf blijf ik ook interessant en leuk vinden. Ik sta open voor korte perioden invallen bij natuurkunde of O&O, en geef af en toe bijles.